torstai 22. joulukuuta 2011

Talvikengät talveksi?

Myönnetään, että toi on mulle hiukan outo käsite... Mähän kuljen suurin piirtein kesät talvet samoissa kengissä ja siitä oon sitte saanut kuulla. Syyksi tähän ilmiöön väitän etteivät mitkään talvikengät ole kivat! Varsinkaan ne varrelliset saappaat! Ne olen pitkän aikaa jo kiertänyt kaukaa... Että tennareilla tämä likka vetää talvetkin.

Nyt olen kuitenkin lämmennyt sille ajatukselle, että jalat olisivat lämpöiset talvellakin pihalla kulkiessa. Hyvä, kun sen nyt tajusin! Mutta se kenkien ulkonäkökysymys ja käytännöllisyys ovat olleet oikein hankala yhdistelmä... Mutta sitten löysin ne oikeat jotka vastaisivat vaatimuksiani talvikenkien suhteen! DR. MARTENSIT ne olla pitää!
Siinäpä muutamia oikean mallikkaita vaihtoehtoja. Brandossilta saisin nämäkin tilattua (kuvatkin siis sieltä..), mutta mitäpä nuuka ittellensä voi? Joka tapauksessa näissä olisi se etu, että näitä voisi käyttää ympäri vuoden , talvellakin, koska näihin mahtuisi villasukat mukisematta. Oletteko näet koskaan yrittäneet laittaa tennareita jalkaan vilasukkien kera? Ei ole mikään hemaiseva näky!

Mitäs muuta kuin kenkähaaveiluja? No, lappi on meikäläisen tämän hetkinen sijaintini ja täällä on sentään edes vähän lunta ja pakkasta. Saapahan edes valkoisen joulun! Ja kuvia tulee vasta vähän ajan päästä, koska joku kumma oli mennyt unohtamaan mun kameran USB- johdon... Kukahan se on mahtanu olla?

2 kommenttia:

  1. Moy!
    Mulla on tuollaiset kiiltonahkaiset mutta valkoiset, joten voin sanoa että ainakaan jos ei villasukka mahdu sisään, ei oo tarpeeks lämpimät esim. -10 asteen pakkasella. Niin että jos oot ostamassa martensit nimenomaan talveksi niin kannattaa ostaa tavalliset, ne on lämpimämmät kuin muoviset tai kiiltonahkaiset.
    Sanoin vaan niin tiedät:)

    VastaaPoista
  2. Moro!
    Oookkei, kiitti vinkistä! Ei tosiaan ole kokemusta noista, joten kiva kun hiukan valaisit kokematonta. Kiitos! :)

    VastaaPoista