maanantai 19. maaliskuuta 2012

Kynsien huolto

Kuulun kynsein järsijä kastiin. Olen tästä jo joskus kertonutkin, mutta nyt kynteni eivät näytä jyrsityiltä. Olen oikein onnistunut pitämään ne hyvässä kunnossa! Wou, aplodit itselleni! Ja toivottavasti pahimmat kynsistäni huolehtijat huomaavat kynsieni nykyisen kunnon. :)

Nyt te odotatte, että ne ovat sellaiset ihmekynnet, jotka näyttävät rakennekynsiltä, mutta ovat silti omat. Ei oo, ei tuu. Ne on varmasti lyhyen näköiset niiden silmissä, jotka onnistuvat pitämään kynnet siisteinä, vaikka ne ovat reilusti kasvaneet sormen pään ylitse. Mutta mulle nämä ovat jo pitkät! Ne on pitkät, jos mä tunnen sen kynnen pään ja voin rummuttaa niitä pöytään. Mutta saavutus on sekin, että nämä eivät ole enää mitkään kamalat ohuet liuskat, jotka ei ole mistään kohtaa kauniit! Se on jo jotain... Koska sitten kun ne liukostuvat, mikään ei estä niitä järsimästä!

No niin, tämmöisen helkutinmoisen selityksen jälkeen esittelen tapani miten hoidan näitä "pitkiä" kynsiä.
 Mutta ensin saatte ihailla, kuinka ne ovat "pitkät"! :D
 No, ekaksi putsaan kynnen alustat ja sitten suttaan kynsirasvaa, jota ostin viime syksyiseltä Italian reissulta. Kosteuttava öljy, joka oikeesti toimii! Ennen tätä en tiennyt, että ne itse kynnetkin pitää kosteuttaa, eikä vain kynsinauhat ja kädet.
 Sitten vähän fiilaillaan... Vaikka nuo eivät nyt mitkään pitkät oikeasti ole, niin silti mä ne joka kerta viilan. Ihan vain sen tekia etteivät ne ala liuskostua.
 Tämän jälkeen ihanaa kanelin ja appelsiinin hajuista käsirasvaa. <3
 Melkein uutta kynsilakkaa. Täysin uusi ihastus väri oranssi, jota olen jo hiukan ihmetellyt. Ihanan virkistävää silti sen punaisen sijaan. Olen lakannut itseni pihalle siitä väristä!

Ja taddaadaa! Mulla on siistit kynnet! Ainakin mukiin menevät.

Eipä sen ihmeellisempiä toimenpiteitä, hankalinta tässä on ollut saada tämä sellaiseksi rutiiniksi. En ennen jaksanut lakata millään kysiäni, koska en malttanut odottaa lakan kuivumista. Nyt lakkaan ne samalla, kun näpyttelen koneella. Siinä en ainakaan sorki niitä mihinkään. Vihaan nimittäin niitä painauma jälkiä, jotka tulevat silloin kun olet luullut lakan kuivuneen ja alat häärätä jotakin ja tälväiset kynnet johonkin... Sitten kuulu, että oho ja voi &/¤&¤%&&/%/!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti