maanantai 13. helmikuuta 2012

Kirjaston kuluttaja

Rakastan kirjastoja. Voisin olla niissä koko päivän vain talsien ja tutkien kaikkia mielenkiintoisia kirjoja. Mutta en ole sellainen perinteinen kirjaston kuluttaja. Minä nimittäin erittäin harvoin lainaan kirjastosta romaaneja, dekkareita, fantasiakirjallisuutta ym. kertomakirjallisuutta. Olen varmaan lainannut kertomakirjallisuuteen kuuluvan kirjan viimeksi koulutyön takia. Elikkä en yksinkertaisesti pidä kirjoista, joissa ei ole kuvia. Joo, olen tosi mielikuvitukseton kakara... No ei vaiskaa, mutta olen vain niin visuaalinen ihminen, että tykkään katsella kauniita kuvia ja inspiroitua niistä. Sen takia kaikki romaanit ym. tuntuvat niin puuduttavilta lukea, kun ei ole kuvia!
Kuvakirjojen lisäksi tykkään aivan suunnattomasti kaikista keittokirjoista, lifestyle ohje kirjoista ja jooga kirjoista. Kyllä, olen jotenkin aina ollut kiinnostunut joogasta ja olenkin käynyt joogatunneilla jo jonkin aikaa ystäväni Maaritin kanssa. Ja nyt haluan oppia sitä lisää. Tieto- ja ohjekirjoja mulle kiitos!
 Kävin siis tänään kirjastossa palauttamassa edelliset kirjat ja lainaamassa uutta settiä. Tällä kertaa käteen tarttui pari jooga kirjaa ja vintage hääpukuja ja kenkiä käsittelevät kirjat. Aivan mielettömän upeita kuvia vintage kirjoissa ja ihanan harmonisen näköiset jooga kirjat. Illalla taas luetaan urakalla.
Olen erittäin iloinen siitä, etteivät kirjastot ole kuolleet kaiken asioiden sähköistymisen ja netin suuren tietotarjonnan takia. Ja toivottavasti säilyvätkin! Vaikka kaiken saisi kätevästi netistäkin tietää, niin mieluummin luen uutiset aamun lehdestä ja käsittelen konkreettista kirjaa käsissäni. Okei, totta kai mun on pakko joka päivä lukea kaikki blogit, joita seuraan ja kerään myös niistä inspiraatiota. Mutta voi sitä inspiraatiota saada muualtakin. Vaikka kirjastosta. :)

4 kommenttia:

  1. Pitäisikin ehdottomasti vierailla lähipäivinä kirjastossa, varsinkin nyt kun flunssaisena olisi aikaa lueskella. :) Nuo vintage-kirjat näyttävät tosi ihastuttavilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa! :) Ja ne on myös tosi ihastuttavia. Jos vaan omasta kirjastosta löytyy nuo, niin lainaa pois vaan. :)

      Poista
  2. Just oon itekki aloittamassa ekaa kirjaa pitkäänpitkään aikaan! :)

    BTW, toi sun banneri on ihan sika hieno kuva susta! oot tosi nätti! (:

    Ja jos haluat tulla moikkaamaan, niin blogiini pääsee osoitteesta http://mmilya.blogspot.com . Jos tykästyit, niin lukijaksikin saa toki liittyä ja kommenttiakin jättää! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hyvä juttu! Ja kiitos kamalasti kehuusta! :)

      Joo, voin toki käydä on aina mukava löytää uusia blogeja. :) Ja olisihan se mukava, jos haluasit liittyä mun lukijaksi, jos mun jorinat miellyttää. ;)

      Poista